2010-01-30
 11:00:43

Första etappen inledd

Nu har jag nyss hoppat på tåget och därmed är första etappen på resan inledd. Det blir en kort etapp, eller lång, beror på hur man ser det ;P haha. Jag ska åka tåg från Linköping till Helsingborg där jag kommer spendera helgen, innan flyget lyfter på måndag. I helgen kommer jag spendera tid med familj och vänner, ordna med bagaget och förbereda det allra sista innan resan börjar ordentligt på måndag.

Utanför mitt tågfönster syns enormt vackra vyer. Snötäckta landskap och små röda stugor som det puffar upp rök ur genom skorstenen. Åkte nyss förbi en hage där det gick kor, som var helt täckta av frost. Stackars kor, haha. Men jag antar att de inte hade varit utomhus om de inte klarat av kylan. När Oscar körde mig till tåget idag stod mätaren på minus 20 grader. Så här mycket snö har jag inte sett på flera år. Inte ens när vi firade jul i Åre för två år sedan var det såhär mycket snö. Men jag älskar det. Jag älskar kylan och jag älskar snön. Önskar dock att jag kunde ta med mig kylan och snön till Vancouver, där är det nämligen 8 plus och regn. Jag hoppas innerligt att det är bättre väderförhållanden uppe i Whistler där skidtävlingarna kommer att gå av stapeln.

Nu ska jag njuta lite av vyerna utanför fönstret, hade inte kameran legat lääängst ner i väskan så hade jag visat er :P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: