2010-02-14
 02:06:28

Dag två: Sverige - Schweiz

Arbetsdagen har idag varit kort men intensiv och väldigt rolig. Eftersom detta är den första riktiga dagen på OS så var vi full styrka i arbetsgruppen idag, och vi blev indelade i arbetslag som fick olika uppgifter. Jag fick passérkortskontroll även denna gången och jag blev först väldigt besviken eftersom jag hoppades på att få vara inne på arenan och hjälpa åskådarna, men jag hade det nog bättre där jag va faktiskt. Jag var nere på rink C där jag var första dagen. Satt utanför The Officials lounge and lockerroom" = domarnas omklädningsrum och lounge. Vilka sköna lirare dem är alltså. Haha. Vi hade jättetrevligt ihop och det var glada och skrattade, gave mig hugh five varje gång de gick på och av isen :) Timmen innan matchen drog igång sitter jag och kollar passérkort när jag plöstligt hör: "Två mörka ögon och leendet du gav mig" skråååla ur högtalarna. Då har det svenska laget intagit arenan och börjat värma upp runt hörnet från där jag sitter. Min teamleader kommer rusande och hämtar mig, byter plats med mig och en kollega och säger: Sitt du här en stund och kolla på uppvärmningen ;) Så söt! Så där satt jag och tittade på svenska damlagets uppvärmning. Det skrålade Carola och annan svensk musik ur deras cd-spelare och alla var på så gott humör. Otrolig gruppsammanhållning och kämparglöd. När de gick tillbaka till omklädningsrummet passerade de mig och jag hälsade alla lycka till =D De tackade glatt och fortsatte. Sen vann de ju också ;) Tur jag önskade dem lycka till haha :)

Egentligen så ska vi rotera var 45 minut, men jag fick sitta på samma post hela dagen. Det gjorde mig ingenting och min handledare var så snäll och sa att det var meningen ;) Hon såg hur gärna jag ville se matchen och tyckte att jag gjorde ett sånt bra jobb så jag fick stanna kvar på min post hela dagen, i Officials lounge fanns nämligen en tv som visade matchen ;) Så där satt jag på min post och kollade passérkort och matchen samtidigt :) Det var ganska lugnt under matchen eftersom alla var ute på isen så jag hade inte mkt att göra ändå :)

En riktigt bra dag :) Jag har hört rykten om att mitt lag ska vara Ushers imorgon :) =läktarvärdar :) Kommer bli spännande =) Ikväll ska jag bara ta det lugnt, var tänkt att jag skulle ner till stan på konsert med gänget men min klockan ringer 04.30 imorgon bitti såååå jag tror inte det. Blir en kväll i sängen med datorn i knäet. SVTPlay med direktsändning och På spåret reprisen ;) Det går ingen nöd på mig :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: