2010-02-10
 00:38:23

Vancouver

Förutom en väldigt mild vinter, med ca 10 plusgrader i solen, så är Vancouver den perfekta staden för vinter-OS! Det milda vädret har ingen påverkan på idrottsgrenarna som spelas inomhus, men utomhusevenemangen, däribland skikdåkningen i Whistler, har haft det tuffare.

Det sköna vädret gör det underbart att strosa omkring i staden och upptäcka allt som den har att erbjuda, vilket jag har gjort de senaste två dagarna! Jag kom till Vancouver vid lunchtid i söndags och efter en svettig passkontroll blev jag upphämtad av min kusin som tog mig tillbaka till hans lägenhet. Efter att ha installerat mig gick vi ut för att fixa ett simkort till min telefon och bekanta mig med stadsdelen :) Vi tog sedan bussen bort till UBC Thunderbird arena där jag kommer att arbeta under de kommande veckorna! Vi avslutade kvällen på The Pit, en studenbar på campusområdet, där vi tittade på Super Bowl.

Måndagen spenderades i downtown, mestadels. Efter att ha organiserat mitt och Daniels rum lite så vi slipper snubbla över min resväska och varandra, så tog jag bussen ner till stan där jag mötte upp Daniel som tog mig på en liten guidad tur i de centrala delarna. Staden är så ooootroligt häftig, med höga hus och omringad av snötäckta berg och kristallklart vatten. Överallt i staden sitter vimplar som det står Vancouver 2010 på och i nästan alla skyltfönster sitter postrar som säger: Go Canada Go! Till och med husen är beklädda!


 
UBC Thunderbird arena                    Downtown


 

Idag har jag även varit och hämtat upp min uniform som jag kommer att bära under mina arbetspass. Har även fått ett "pass" som gör att jag kommer kunna röra mig ganska fritt inom arenan. Passet fungerar även som busskort för mig så nu slipper jag skrapa ihop mynt till bussresorna längre. Thank God! ;)

 


För er som är intresserade av att läsa mer om min fritid, klicka er vidare till Världen enligt Susanna



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: