2010-02-11
 05:58:56

First day

Så kom äntligen den första dagen på jobbet. Och redan är den över. Trots ett 10 timmars pass så sitter jag här och tänker tillbaka på kvällen igår, vilket känns som bara någon timme sedan. Dagen har gått jättefort, iaf gjorde timmarna innan lunch det. Efter halv 3 gick tiden ganska sakta och vi hade inte mycket att göra, vilket var supertråkigt.

Jag började jobba 8.30 imorse. Kom dit, checkade in och var på ett kort breifing-möte följt av en väääldigt kort utbildning :P haha. Vi delades in i små grupper om 5 pers som hade en team leader och en supervisor. Vi hade idag hand om Accreditation, vilket jag tror att de flesta grupperna fick idag eftersom matcherna inte börjat än och det inte fanns några åskådare att ta hand om. Att jobba med accreditation innebär att kontrollera allas passérkort vilket görs på olika ställen i och omkring arenan. Vi roterade och fick därför vara på nästan alla platserna. Bland annat stod jag vid säkerhetskontrollerna där alla arbetande kommer in i arenan och då använde jag en dator med handscanner som jag scannade av passérkorten med och skickade vissa vidare till slumpartad säkerhetskontroll, likt den man går igenom på flygplatsen.

Inne på arenan var jag idag nere vid den "mixade zoonen" där det fanns vissa kontor samt träningslokaler för atleterna. Såg det kinesiska, amerikanska, ryska och svenska laget passera på andra sidan zoonen. Fick även en glimt av det svenska laget när de tränade inne i träningsrinken :) Stillade lite hemlängtan :) haha. När jag stod vid en av utomhuskontrollerna och scannade passérkort kommer tre stycken ur, vad jag antar är, ledningsgruppen (för det svenska laget då alltså) och jag välkomnade dem med att säga just: Hej och välkomna. De stirrade på mig och utbrast: Men oj, varför pratar du svenska för? haha. De trodde nog inte att de skulle stöta på någon svensk volontär här i Vancouver :)

Eftersom matcherna inte dragit igång än så var det bara träningsdag för lagen idag, vilket gjorde att arenan mest bara bestod av volontärer och lagen. Inte mycket för oss att göra. Dock sprang de som jobbar som Athleete support service runt som galningar hela tiden haha. Dock är inte det nåot som jag kommer få testa på. Jag har hand om besökarna.

Trots en lång dag så är jag nöjd med den :) Träffade mycket nytt roligt folk och jag ser fram emot att få jobba på lördag när matcherna drar igång =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: