2010-02-17
 20:50:43

Världens roligaste jobb!!

jag har världen roligaste jobb för tillfället. Vilken otrolig upplevelse detta är! om ni någon gång i livet får chansen att vara volontär på ett OS eller stort idrottsevenemang - ta den!! Jag jobbar med underbara människor, träffar jättemycket roligt folk och har sett ganska många kändisar :)

De senaste två dagarna har jag lyckats hålla mig från passérkortskontrollerna :) När Sverige senast spelade mot Slovakien stod jag vid entrén och släppte in folk. Jag stod precis vid säkerhetskontrollerna och va "Pacer", vilket innebär att jag hjälper säkerhetspersonalen med att förbereda åskådarna med att de ska gå igenom kontrollen; tömma sina fickor och ta av bälten och annat som är av metall. Fick då träffa många svenska supportrar :) Jättekul. Sen vann ju Sverige också. Tyvärr så såg jag bara ca 10 minuter av matchen under min middagsrast.
Jag träffade även Nike Bent och fick prata lite med henne :) Häftigt värre :)

Igår spelade Usa-Ryssland och Finland-Kina. Jag jobbade då som Usher, vilket innebär att jag är på läktaren och visar folk till sina platser. Fick se båda matcherna vilket var superroligt. Dock fick jag stå upp hela passet (11timmar) så ryggen och fötterna var ganska trötta. Under en av pauserna i första matchen så står jag ute i foajén för att vara behjälplig. Då ser jag en kändis komma gående förbi. Ni som tittar på One tree Hill vet vem Dan Scott är ;) När matchen var slut kom han fram och pratade med mig :)) Han skrattade och skämtade med mig, riktigt trevlig till skillnad från hans rollfigur :P Och jag hjälpte honom att hitta Informationsdisken där lottodragningen skulle presenteras :)


Idag spelar Sverige igen och jag hoppas hoppas hoppas att jag får chansen att se lite mer av matchen idag!! Börjar inte fören 15.30 lokal tid så har lite tid på mig att vila kroppen idag :)
Nu ska jag fortsätta titta på Damernas störtlopp :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: